Op De Boerderij vinden wij het belangrijk dat er een sfeer wordt gecreëerd, waarin kinderen zich prettig en veilig voelen, vertrouwen krijgen in eigen kunnen, voor zichzelf kunnen opkomen, respect ontwikkelen voor zichzelf en anderen, zelfstandig zijn en sociaal vaardig. Kinderen moeten vertrouwd raken met de groep en moeten een band kunnen opbouwen met onze pedagogische medewerk(st)er. Het zijn stuk voor stuk eigenschappen die in een vertrouwde omgeving worden ontwikkeld.
Een verrijking voor het kind
Ruimte voor de individuele ontwikkeling en behoefte van kinderen staat centraal in ons pedagogisch handelen. Op De Boerderij bieden wij de kinderen een omgeving waar ze zich veilig en vertrouwd voelen en samen met andere kinderen spelen en leren. Kinderen dagen elkaar uit en leren om rekening met elkaar te houden. Ze leren alle vaardigheden die ze nodig hebben voor latere sociale relaties en voor een goede start op de basisschool.
Aanvulling op de opvoeding
Ouders besteden de zorg en opvoeding van hun kinderen voor een deel uit aan de kinderopvang en maken daardoor de medewerkers in de kinderopvang tot hun ‘partners in de opvoeding’. Goede communicatie tussen opvoedende partners is zowel voor de opvoeders als voor de kinderen van groot belang. Wanneer ouders om welke reden dan ook opvang zoeken voor kinderen, is het van belang dat ouders met een gerust hart bij ons weg kunnen gaan in de wetenschap dat er goed voor hun kinderen wordt gezorgd, in meer dan alleen de verzorging. We willen graag kinderen helpen in hun ontwikkeling. Kinderopvang biedt een ondersteuning voor ouders, maar het draagt ook bij aan het verbreden van de leefwereld van het kind. En daar willen wij op De Boerderij graag ons steentje aan bijdragen.
Lekker kunnen spelen
Voorop staat dat kinderen bij ons vooral lekker kunnen spelen. Onze visie en pedagogische werkwijze staan beschreven in het pedagogisch beleidsplan.
Op elke locatie ligt een exemplaar. Ouders die belangstelling hebben, kunnen het pedagogisch beleidsplan inzien.